21 Ekim 2009 Çarşamba

Uyku kardeşim neredesiiinn?



Bu akşam Adanalılar'a özel bir muhtar sofrası'na davetliydik. İçinde aklınıza gelen bilumum yöresel lezzetlerden vardı. Bol kalori deposu olması beni uyutmazken tam tersine eşim ve kızım ya yorgunluktan ya da yedikleri ağır gelmiş olacak ki eve gelir gelmez uyuyup kaldılar. Ben de hazır onlar uyurken biraz televizyonu karıştırdım, dizilerle hiç aram olmadığından oturdum kitaplarımın başına... Fakat gözlerim gün boyu öyle yorulmuş ki yarım saatte ondan da sıkılıp bloguma bir bakayım dedim. Sizlere yorum yazarken "Bayram Şekeri"yle karşılaştım; Pembiş elbiseli, sevimli muzip yüzlü bir prensesle... İştebudurhayat arkadaşımın güzel kızı; Maşallah çok şirin, Allah bağışlasın canım. Bana kızımın o yaşlardaki halini, sevimli mimiklerini hatırlattı. Malum artık biz de yavaş yavaş büyüme emareleri başladı; daha bir ağır ve temkinli yaklaşıyor hayata, daha zor beğeniyor, daha çok sorumluluk yükleniyor......... Eskiden önüne gelene sorular sorar, uzun uzuuun konuşup kendini tanıtır, karşındakinden de kendini tanıtmasını ister, sürekli şakalar gülücükler dağıtırdı şimdi varsa yoksa okul, sınav stresi derken daha sakin bir çocuk oldu çıktı. Tatil günlerinde daha bir canlı, aktif; okul günlerindeyse ders koşturmacası yüzünden daha bir durgun, hatta bazen de beklemediğim şekilde agresif... Varsa yoksa kitapları, testleri, ödevleri, okulu, kursu... Dün ki ufak çaplı doğum günü kutlamamızdan sonra bile testlere ve ödevlerine geri döndü çocuğum, ne yapsın. (+, -) koyarım diye çocuklara sürekli not tehtidi yapan öğretmenlerimiz var artık. Hele bir de mükemmel bir ödev teslim edeyim diye çabalayınca vakit bile yetmez oluyor. Kimse de MEB'e çıkıp demiyor ki bu çocuklara bunca ödev, araştırma üzerine SBS sınav sistemi ağır geliyor. Dayatmalarla çocuk büyütülmez diye...

Yeni müfredatın ve sınav yönetmeliğinin çocuklara zulüm olduğunu ben daha önce söylemiştim hala da ısrarla söylüyorum. Çok erken yaşta çocuklarımız dersaneyle tanışıyorlar, boş vakit denen şeyleri kalmıyor. Oyun oynama çağında bilgisayarda proje ödevi araştırıp, harıl harıl ödev yapıyorlar. Hem ders konuları daha zor, hem müfredatları çok ağır. Bunun için nasıl başvuru yapmalıyız bilmiyorum fakat en azından performans ve proje ödevlerinin azaltılıp, ödevler konusunda daha insaflı davranılmasını isteyebiliriz diye düşünüyorum.
Allah tüm öğrencilerimizin yardımcısı olsun, sağlık, sıhhat ve zihin açıklığı versin inşallah, herkese iyi geceler...

9 yorum:

istebudurhayat dedi ki...

Çok nemli bir konuya değinmişsin çocukların yükü kendilerinden ağır bizim zamanımızda dersane olayı falan lise sonda yada lise bitince başlardı ama şimdi yavrucakların hayatı dersane,ödev,proje robotlaşıyor yavrucaklar Allah tüm öğrencilere yardım etsin aynı zamanda ailelerinede bu devirde okumakta çok zor çocuk okutmakta darısı başımıza diyorum ve blogunda kızımdan bahsettiğin için ayrıca teşekkür ediyorum Allah herkesin yavrusunu bağışlasın nazarlardan korusun seni ve kızını kocaman öpüyorum

Ballı Cimcime dedi ki...

Ben de öptüm canım sizleri... Allah bütün anne babalara ve yavrularına kolaylıklar versin inşallah. Sevgiler:)

HUYSUZBALIK dedi ki...

Sokakta arkadaşları ile oynamak ödev yapmaktan daha çok şey kazandırıyor bence çocuklara. Yazık eğitim sistemini gün geçtikçe kötüleştiriyorlar. Bu arada o Adana sofrasında neler vardı resim çekmedin mi :) Afiyetler olsun. Sevgiler...

Ballı Cimcime dedi ki...

Teşekkür ederim canım; Aslında resim var ama eklesem mi eklemesem mi bilemedim. Göz hakkına girmek istemedim galiba.. Kebap çeşitlerininin tamamını ekliyorlar büyük bir siniye diziyorlar altına da soslu lavaş ekmeklerini yerleştiriyorlar, renk renk yöresel salatalarla çevreleyip sofranın ortasına getiriyorlar. Görüntü muazzam:)) Otantik tarzda bir mekanda hizmet veriyorlar; özellikle 8 kişilik grupsanız 4'er kişilik iki büyük sini ile Adana Muhtar Sofrası'nın lezzetlerini tatmaya başlıyorsunuz, yapılan sohbet de üzerine kaymak gibi oluyor:)) Sevgilerimle..

Esra dedi ki...

Sanırım önümüzdeki yıllardada bu eğitim sisteminden şikayet ederek geçireceğiz düzeltilen ve iyileştirilen hiç bir proje yok malesefki

Pembe Tatlar dedi ki...

:Hayırlı cumalar canım...

hayat dedi ki...

Canım hepimiz yaşadık o sorunları çocuklar doya doya çocukluklarını yaşayamıyor. Benimkliler artık büyüdü üniversiteli oldu. Ama evlatlar büyüdükçe sorunlar da büyüyor. Allah hepimizin yavrusunun yardımcısı olsun.
Sevgiyle kal...

balböcükleri dedi ki...

ya bu elyazısına deli oluyorum.zaten karışık iyice karıştırıyolar yakında arap harfleri öğreticekler

Ballı Cimcime dedi ki...

Esra'cım yazdıklarını okuyunca düşündüm de her geçen gün şikayetlerimizin biraz daha fazla arttığını farkettim, haklısın canım pek düzelme olmayacak gibi:(

Pembiş arkadaşım yeni okudum mesajını; sana da güzel bir hafta diliyorum bitanem:)

Hayatcım, maşallah artık seninkiler büyümüşler ama ben kendimden biliyorum büyüdükçe daha da zorlaşırmış sorunlar. Allah onlara da bizlere de yardım etsin, kolaylaştırsın inşallah Canım:)

Serpil'cim bu el yazısından kurtuluş yok gibi; derste güzel yazı, ödevlerde, projelerde güzel yazı bitmek bilmiyor bitanem haklısın ne diyeyim:))

Hepinize sevgiler, öpücükler yolluyorum. iyi haftalar:))