14 Ekim 2009 Çarşamba

Önce Can, Sonra Canan...


Geçen haftadan beri hala iyileşebilmiş değilim. Pazar akşamı eşim ve kızım evde çok sıkıldıkları için Anadolu Kavağı'na balık yemeğe gittik. Hava da güzeldi, boğaz manzarası falan iyi gelir gezeriz diye düşünerek... Evet çok iyi geldi bendenize de, evde oturmaktan sıkılan bizimkilere de... Gel gelelim ki; yorgunluk ve tam toparlanamayan bünyeme terleyipte üzerimde soğuk soğuk kuruyunca temiz havada iyice bir çarpmış olacak ki, pazartesi işe zor gelmiştim. Cumartesi günü hapşırmaktan, burnumu silmekten başımı kaldıracak hal bulamazken Pazar akşamı azıcık iyi gibiyim, ailecek bir keyif yapalım deyip büsbütün şifayı kapmıştım. Üzerine booool boolll öksürük eklenmişti üstelik:((

Kendi çapımda biraz öksürük şurubu içtim devam eden grip haplarımı aldım falan... Ama nafile bütün gece boyunca öksürmekten baygınlık geçirdim diyebilirim.
Dolayısıyla ne ben ne evdekiler uyku uyuyabildik. Salı sabahı eşim; "Kesinlikle işe gitmiyorsun, bronşite çevirdi herhalde hemen doktora görünmelisin!" dedi ve çıktı gitti. Ben hastaneye gittim direk dahiliye doktoruna; sırtımı göğsümü dinledi. Halsizliğimin olduğunu önce nezleyle başlayıp ağır bir griple devam ettiğini Pazar gecesi ve Pazt. çok yoğun öksürük yüzünden uyuyamadığımı söyledim. Bunları anlatırken de nefes nefese yorgun ve bitkin bir şekildeyim yalnız... Dr.;"Ciğerlerinize inmiş Bronşit'siniz, aslında serum takmamız gerek ama işe gitmek için sanırım aceleniz varmış yoksa raporda yazabilirim" dedi. Yok siz bana gerekli ilaçları yazın çok yoğun işler bu ara, ben gideyim dedim. 2 adet 625 mlg'lık antibiyotik, Nac 600, Otrivine Sprey yazıp başım çok ağrırsa ağrı kesici almamı yediklerime dikkat etmemi söyledi. 3-4 gün sonra göğsümdeki hırıltı ve öksürük devam ederse durumun takibi için akciğer grafisi çekilmem gerektiğini de ekledi. Yani yine eşim haklı çıktı günlerdir doktora gitmeyi reddeden ben bronşit olmuşum; "cahil insanlar bile azıcık bir yerleri ağrısa doktora giderken sen neden kendini bu kadar ihmal ediyorsun anlamıyorum" diye de söylendi. Haklı aslında koşturmacalardan kendimi hep unutuyorum, hep bir telaş, bitirilmesi gereken şeyler var. Allah güç kuvvet versin buna da şükür tabii ama biraz daha dikkat etmek lazım galiba can sağlığına, yoksa farkında olmadan vücut isyan ediyor, Allah korusun.

Bir torba ilacı eczaneden alıp işe geldiğimde üstüne iki antibiyotiği de içtiğimde herhalde çok ağır geldi ki; neredeyse işyerinde bayılıyordum elimdeki çaylar falan döküldü masalara yüzümü yıkadım. Arkadaşlar ne yapacağını şaşırdı, ya antibiyotikler bir anda ağır geldi ya da tansiyonum düşmüştü o sırada; biraz hava aldım da kendime geldim. Doktora niye iki antibiyotik dedim bronşit bayağı ilerlemiş riske atmamak için dedi. Ahh Ahh böyle kötüleyene kadar nerelerdeydim yaa, gerçekten kızıyorum kendime...

Siz siz olun tam grip mevsimine girmişken kendinizi ve sevdiklerinizi vitamin takviyeleriyle koruyun. Vücudunuzun sesine kulak verin, mutlaka doktora gidin arkadaşlar. Uçaklarda hostesler ne diyorlar herhangi bir olağanüstü durumda maskenizi önce kendinize sonra çocuğunuza takın. Size bir şey olursa çocuğunuz için zaten bir şey yapamazsınız ana temasıyla...
Sağlığımıza önem vermekte bu misal işte... Sevdiklerimizle uzun, sağlıklı ömürlerimiz olsun inşallah, sevgiler:))

12 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

canım çok geçmiş olsun eeee birazda kabahat sende galiba:)ortalıkta bu kadar hastalık alarmı varken canım lütfen azıcık dikkat evde küçük çocuk var.sağlıklı günler diliyorum.

mutfaktakizaman dedi ki...

cok cok gecmis olsun canim
soz konusu kendimiz olunca
biz kadinlarda var ihmalkarlik... bende oyleyim ama aslinda ihmal etmemk gerekir..
kendine coook iyi bak sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım çok ama çok geçmiş olsun ama birkaç gün yatabilsen daha çabuk toparlarsın bence bu şekilde işte bir faydan olmayacağı gibi iyileşme sürecini de uzatmış olursun diye düşünüyorm
Sağlıktan daha önemli hiçbir şey yok hayatta çok geçmiş olsun tekrar

fatma dedi ki...

havalar çok tehlikeli tam hastalık zamanı ALLAHIM acil şifalar versin biran önce iyileşirsin inşallah çok geçmiş olsun benim iki oglumunda bronşiti var ben onlara sabahları bıldırcın yumurtası bal ve bir bardak süt veriyorum geçiyor internetten bak

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

ah canım benim çok geçmiş olsun, havalar hasta olmak için çok müsait bu sıralar bizde sürekli Açerola C alıyoruz önlem için Allaha şükür çoluk çocuk iki yıldır grip olmadık diyebilirim, ayakta atlattık hep, en son ben tonsilit oldum bayramda kaptım birinden mikrobu ama 2 günde toparladım çok şükür ateş 39 lara çıkıp nasıl toparlandım inan şaştık valla sanırım Açerola C beni dirençli yapan...sevgiler acil şifalar

Ballı Cimcime dedi ki...

Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim gönlünüzden dökülen değerli kelimeler için... Bundan sonra daha çok dikkat edeceğim söz İncicim. Açerola C'yi de alıcam Neslicim, bırdırcın yumurtalı ballı sütü de mutlaka deniycem fatmacım sağolasınız:))) Evde dinlenecek vakit bu ara hiç yok, ahh keşke olsa ama bugün öksürüklerimin arası sanki biraz daha açıldı gibi, antibiyotikler işe yaramaya başladı şükür...

Aslında biz kadınlar kendimizi boş yere ihmal ediyoruz, şekil bir A'da görüldüğü gibi doktora bile kendim gidip ilaçlarımı aldım, eşim sadece yorumlarıyla konuya katıldı:)) Demek ki neymiş önce kendimize iyi bakıcaz bundan sonra!!! Sevgiler:))

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok dikkat etmek gerekiyor gercekten. GEcmis olsun insallah cabucak iyilesirsin! Bu isler sakaya gelmez!!! Saglik en onemlisi!

şirinem dedi ki...

canım benim çok çok geçmiş olsun evet nedense kendimize gelince herşey hep geri plana kalıyor en kısa zamanda iyileşmen dileğiyle

eyerhagu dedi ki...

canım yaa çok çok geçmiş olsun ALLAH şifa versin inş dikkat et kendine çok öpüyorum seni

HUYSUZBALIK dedi ki...

Çoook geçmiş olsun. ence bir kaç gün işe gitmeyip dinlenmek daha iyi gelir bu tarz hastalıklarda. En kısa zamanda iyileşmen dileği ile. Sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım geçmiş olsun havalar aldatıyor insanı resmen....

Ballı Cimcime dedi ki...

Teşekkür ederim şekerler, bugün daha iyiyim öptüm sizleri:))