26 Mayıs 2010 Çarşamba

Bugün yaşayacağım her şeyi ben seçeceğim;

Bugün erken kalktım.
Gün boyunca yapabileceklerimi düşündükçe heyecan
sarıyor her yanımı...
Yerine getireceğim sorumluluklar var. Kendimi önemli hissediyorum.
Yapmam gereken ilk şey nasıl bir gün yaşayacağıma karar vermek!
BUGÜN, yaşayacağım her şeyi ben seçeceğim;
Ya kızacağım yağmura etrafı ıslatıyor diye,
Ya da seveceğim onu çiçeklerimi suladığı için.
Ya sıkılacağım param yok diye,
Ya da harcamalarımı planlayıp, müsriflikten uzak kalmaya çalışacağım.
Ya sızlanacağım bozulan sağlığıma,
Ya da hayatta olmayı kutlayacağım.
Ya içli içli sitem edeceğim anne babama, beni büyütürken veremedikleri şeyler yüzünden,
Ya da onları yürekten seveceğim beni dünyaya getirdikleri için.
Ya sıkıntı basacak dikenli güllere katlanmak zorundayım diye,
Ya da dikenlerin gülleri var diyerek umut dolacağım.
Ya kaybettiğim dostlar için yas tutacağım,
Ya da yeni insanlarla yeni dostluklar peşinde koşacağım.
Ya işe gitmek zorunda olduğum için mızırdanacağım,
Ya da gidecek bir işim olduğu için sevinç dolacağım.
Ya ev işleri yapmak eziyet olacak bana,
Ya da işlerini yaptığım o evde aklımı, ruhumu ve bedenimi barındırabildiğim için minnettar olacağım.
Belki yeni şeyler öğrenmek istemeyecek canım,
Ya kızgın olacağım -öğrenmek gereken ne çok şey var- diye,
Ya da ufak tefek de olsa faydalı ne varsa öğrenmeye çalışacağım.

( YASEMİN SUNGUR'dan alıntıdır. )

3 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
her şeyi ne güzel özetlemiş yazı. Ne yaşamak istersem kendi elimde. İyiyi de, kötüyü de seçmek. Güzeli, ya da çirkini. Her şey bende başlayıp, bende bitiyor. Yeter ki beynime gerekli (ama doğru)komutları vereyim.
Yaşamak her şeye rağmen güzel. yanlışlıklarla, doğrularla, acılarla, neşe ve sevinçle.
Hayatta çocuklara ilk öğretilecek olan şey olumlama. Seçtiklerinin kendisine iyi ya da kötü olarak döneceklerini bilmeleri. Evrenden gelenide her şeye rağmen kabul etme erdemini göstermek.
Sevgiyle kal.

NURAY EGE dedi ki...

bugün yaşayacağımız şeyleri kendimiz seçelim ama yaa peki yarın???güzel düşünelim herşey güzel olsun.pozitif olmak her zaman şans getirir,iş açıklığı verir.kendine iyi bak canım benim.

Ballı Cimcime dedi ki...

Teşekkür ederim arkadaşlar, elimizden geldiğince pozitif bakabiliyorsak hayata, yaşadıklarımızında bize o yönde geri döneceğine inanıyorum. Ama önce gerçekten gönülden istemeli ve çabalamalıyız. Sağlık ve mutlulukla kalın, sevgilerimle..