6 Ocak 2010 Çarşamba

PİZZZZAAAAA:))



MALZEMELER ve YAPILIŞI;

Hamuru için;

2,5 su bardağı Sinangil un
1 paket instant maya
1 çay kaşığı toz şeker
Yarım çay kaşığı tuz
1 su bardağı su
1/4 su bardağı sıvı yağ

Sosu için;

1 tatlı kaşığı salça
2 yemek kaşığı mısırözü yağı
1 çay kaşığı kekik

Üzerini süslemek için;

1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
1 adet domates
1/2 kırmızı biber
2 Adet yeşil sivri biber
İsteğe bağlı miktarda sucuk, salam, sosis

Pizza Sosu Tarifi :

Su bardağına salça ve yağını koyun, bir kaşıkla karıştırın,
Yarısına kadar suyla tamamlayın,
Karışıma kekiği ekleyin ve karıştırın

Pizza Hamuru Tarifi :

Derin bir kapta su, sıvı yağ, tuz ve şekeri karıştırın, üzerine unu, kuru mayayı dökün, elinizle iyice yoğurun, yağlanmış tepsilere yine elinizle istediğiniz kalınlıkta hamuru yayarak pizzaların zeminini elde edin, daha önce hazırladığınız pizza sosunu üzerlerine kaşıkla gezdirin ve kaşar peynirlerini(En üste eklemek için biraz ayırın) ,salam,sucuk, sosis, biber ve domates dilimlerini yerleştirin, en üste ayırdığınız kaşar peynirlerini de serpip, 200 Derecede ısıtılmış fırında 20-30 dakika pişirdikten sonra, pizzalarınızı servis tabağınıza alarak afiyetle yiyin:))

* Dilerseniz dilimlenmiş mantar, zeytin ve mısırla da süsleyebilirsiniz.

12 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

Cimcimem gece gecede yapılırmı bu:)ellerine sağlık sanki dumanı üzerinde:)bir dilim aldım
gidiyorum:)kocaman öpüyorum..

Pembe Tatlar dedi ki...

gece gece beni can damarımdan vurdun:)))

Ellerine sağlık cimcimem:))

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Kızımın çok sevdiği hamur işlerinin başında geliyor pizza ellerine sağlık nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

Mükemmel bir görüntü. Kim hayır diyebilir bu pizzaya?
Ellerine sağlık

Ballı Cimcime dedi ki...

Tşekkür ederim şekerler:) Ama eklemek için ancak gece fırsat bulabildim, fena da olmamış hani:))) Sevgiler..

İlknur dedi ki...

Ellerine sağlık.Mükemmel görünüyor.
Sizlere afiyet olsun...

paşakızı mutfakta dedi ki...

Cimcimecim kalpler karşılıklıymış aynı anda :)Canım sevgiler:)

Unknown dedi ki...

nefis görünüyor ellerinize sağlık

Ballı Cimcime dedi ki...

Paşakızı ben de çok şaşırdım; yorumumu yolladım bi baktım senden de gelmiş, süpersiin:) sevgiler..

ilknurcum, teşekkürler. Elifnazına ve sana öpücüklerimi yolluyorum canım.

Ballı Cimcime dedi ki...

Sevgili Kendimce, beğendiğine sevindim ama senin güzel tariflerinin yanında bu ne ki? Bu arada babangayı destekliyorum harika bir kek hazırlamış yarşma için, bol şans canım:)

Stil Direktoru dedi ki...

Ellerine sağlık canım nice senelere mucx

Ballı Cimcime dedi ki...

Teşekkürler, sana da Edacım, öptüm:)