7 Haziran 2010 Pazartesi

Darısı 6'ların Başına...

Günaydın, mutlu bir hafta olsun hepimize...

Hafta sonu sınav stresini atmak için hazır hava güzelken cümbür cemaat Riva'ya pikniğe gittik. Hanım kızımız oynasın, eğlensin, dinlensin, bol oksijen alsın diyerek... Öyle de oldu ama bazen salıncakta sallanırken, Riva nehrine dalıp giderken aklında sınav olduğunu da görebiliyordum doğrusu. Biz anneler her ne kadar çocuğumuzu rahatlatmaya çalışsak da o heyecanı ve kaygıyı atmaları zor oluyor elbet... Doğa öyle güzeldi ki akşam geç saatte yağmurla beraber evimize döndük. Annem de torununa arabada gelirken ve evde bol bol dualar okudu. Bizim kızı heyecandan uyku tutmadığı için gece 01.00'de ancak uykuya dalabildi.

Sabah serin bir havayla güne başladık. Aslında iyide oldu, sınavda çocuklar fazla bunalmadılar. Babası arabada beklerken ben kapının önüne kadar uğurlamak istedim. Geçen sene sınava girerken sakin ol, başaracaksın deyip sarılıp öpmüştüm kızımı sulugözüm azıcık ağlayıvermişti, bu sene "Anne veda etmeyelim, seni öpmeyeyim, daha çok heyecanlanıyorum lütfen" dedi ve başarılar dileyip yolladım duygusal prensesimi. Böylesi daha da iyi oldu diye düşünüyorum, sınav ortamına kolay adapte olması adına... Şimdiye kadar yeterince tembihlemişimdir herhalde:))

Bu sene sınavdan çıktıktan sonra yüzü daha mutluydu. Belli ki sorular daha kolay geldi dedim içimden hemen, sarıldık, öpüştük. Morali yüksekti MaaşAllah. İlk bakışta birkaç tane bildiği ama dikkat hatasından kaynaklanan yanlışları olduğunu farkettik. Sınav kitapçıklarını hemen vermedikleri için eve gidip tekrar gelmek zorunda kaldık. Ben de sürekli kitapçıkları kontrol etmemekten yana konuşuyordum. Hem böylece çok iyi geçti diye olumlu düşünürsün, olumlu olur deyip duruyordum. Israrla yanlışlarını düşünüp moralini bozmasını istemediğim için; 450 bile alsan çok güzel gerisini boş ver kızım diyordum. Yağmur gökgürültüsü eşliğinde yağarken gitmeyelim diye vazgeçirmeye çalıştım ama illa sonucuna bakmak istiyordu. Beraber okula gittik; karşımızda ki manzara süperdi kitapçıkların büyük çoğunluğu okul kapısının önüne atılmış yağmur yüzünden sayfalar birbirine yapışmış, sırılsıklamdı. Tam söylenmeye başlamıştım bir grubun saçakların altında kuru kaldığını gördüm, biraz aradıktan sonra Hilal adını soyadını yazdığı A kitapçığını hemen buldu. Eve zor geldik heyecanı yüzünden. Yanlışlarımız 10'u geçmiyor Allah'a şükür, okul ortalamamızda güzel o da eklenirse Hilal'in hedeflediği rakam olmasa da iyi bir not alacak inşallah. Hataların çoğu acele edip, göz ve beyin koordinasyonunu anlık dikkat eksikliği yüzünden kaçırmasından kaynaklanıyor. "Nasıl bildiğim soruyu yanlış yapmışım anne kitapçıkta doğru optik forma yanlış geçmişim" falan dedi üzülerek. Matematiktense bir sorumuz yanlış o da MEB'in verdiği ders kitabının son konularında işleniyor. Yani henüz okulda işlemedikleri konulardan olan silindir alanı hesaplaması. Okulun kapanmasına 2 hafta var ve işlenmemiş konudan soru geliyor inanılacak gibi değil. Öğretmenlerin SBS yorumlarını okuduğumda onlarda bu sorunun farkına vardıklarını söylüyorlar, ayrıca sınavın seçici sorular dışında geçen seneye göre kolay olduğunu fakat metin şeklinde uzun sorular hazırlandığı için çocukların dikkatini dağıttığını paylaşıyorlardı ve haklılar da daha okurken yoruyor. Geçen sene ki sınav TÜBİTAK hazırladığı için gerçekten çok daha zordu. Daha önce blogumda bu sene MEB hazırlayacağı için kolay sorular olacağını da yazmıştım fakat 1 sorunun yarım sayfa olduğu bir sınavda kızımda dahil birçok çocuk aynı dikkat kaybını yaşamış olabilir diye düşünüyorum. Bu saatten sonra yapacak bir şey yok, hayırlısı olsun bütün öğrencilerimize demekten başka...

Kızımın yeni kayıt olduğu dersanedeki sınıf arkadaşlarıyla telefonda görüştüğünde 5 yanlış falan yaptıklarını öğrendiğinde biraz daha fazla üzüldüğünü fark ettim. Hemen duruma el koyup; bunun çok normal olduğunu 1.dönem varla yok arasında bir dersaneye gittiğini, 2.dönemse sadece bir daha ki sene için yeni kayıt olduğu Anafen'in özel deneme sınavlarından yararlanabildiğini; aslında bahsettiği 1-2 arkadaşıyla arayı çok iyi kapattığını, alacağı notunda bu bağlamda çok güzel bir not olduğunu, hiç üzülmemesini söyledim. Haklı olduğumu anlayınca biraz buruk ama umutlu bir şekilde sınav sonucu stresini, gereksiz yanlışlarının üzüntüsünü geride bırakabildi. Zor bir süreç Rabbim hepsine önce sağlık, mutluluk sonra hayırlı, başarılı sonuçlar nasip etsin. 8 ve 7'ler rahatladı darısı haftaya sınava girecek 6.sınıf öğrencilerimize ve velilerimize...

7 yorum:

Kendimce dedi ki...

Allah hepsi için hayırlısını versin

Fuat Gencal dedi ki...

Mevlam tüm öğrencilere zihin açıklığı versin. İçindede bizimkilere. Benimde hem kızım hemde oğlum girdi inşaallah istedikleri puanı alabilirler.

Saygılar.

Ballı Cimcime dedi ki...

Amin, dualarımız onlarla Sevgili Güler Ablacım ve Fuat Bey;
her birinin güzel haberlerini de paylaşırız inşaallah. Teşekkürler.

z e y n e p dedi ki...

sevgili ballı cimcime, kızın için önce sağlık, sonra da bol mutluluk ve başarı diliyorum. gönlünce olsun herşey... sevgiler...

Ballı Cimcime dedi ki...

Güzel dileklerin için ben de çok teşekkür ederim Zeynepcim; her şeyin başı sağlık, sonrasında mutluluk hepimiz için...

Babacığın da tez zamanda sağlığına kavuşur, iyi olur inşallah, sevgilerimle...

NarincE dedi ki...

Biz de atlattık çok şükür. Sekiz yanlış, bir boşla. Hepsi için emek veriyoruz, boşa çıkmasın çabalarımız.

Ballı Cimcime dedi ki...

Sevgili Narince, sonuçlarınız güzel maşaallah.. Söylediğin gibi inşallah emeklerimizin karşılığında çocuklarımızın da bizlerin de yüzü güler. Sevgilerimle..