7 Temmuz 2010 Çarşamba

Yoğun Salı ve Çarşamba yolculuk hazırlıkları...

Salı 09.15 Diyetisyen randevusuna yetişeceğiz diye erkenden ayaktaydık kızımla yine:) Öncelikle bütün ölçülerim ve değerlerime bakıldıktan sonra uygulanması nispeten kolay olan bir diyet listesine kavuştum. 2 sene önce de böyle bir sağlıklı beslenme planım vardı, 1 ay uygulayıp 2,5 kilo vermiştim ama daha sonra bırakıp tekrar 2 katı geri aldığım için yeni listemde beni bıktırmayacak türden şeyler olmasını ve özellikle çalışma ortamında rahatça uygulayabileceğim türden olmasını istedim ve öyle oldu, saatleri de ona göre ayarlandı. Umarım harfiyen uyabilirim :) Diyetisyenden çıkıp usg'mi de çektirdim. Sonuç iyiydi şükür; herhangi bir venöz yetmezlik olmadığı, yüzeyel varislerin varlığından bahseden güzel bir haber aldım. Bu arada Cumartesi'den beri dikkat edişlerim(magnumu saymazsak) ve aktivitelerim sonucunda 500 gr. verdiğimi görünce inanamadım. Bu sevinçle rejime başlamayı azıcık ertelemeye karar verdim. Sakın başlamadan vazgeçmek diye algılanmasın, sadece bire-bir uymayabilirim tatil modundayken bazı değişikler yapabilirim menümde demek istedim. İlk olarak hazır yakınındayken kahvaltımızı prensesimle sahilde yapalım istedik. Şöyle mis gibi çiçeklerin ve ağaç dallarının arasından, aşık olduğum manzaralara bakarak... Sıra Migros'tan Çarşamba günü yapacağımız İnebolu yolculuğu için ara öğün atıştırmalıkları ve hediyelik bir şeyler almaktaydı eşimin ailesine... Hava bayağı sıcak ve nemliydi zor attık kendimizi kuaföre; ikimizinde saçları yaza uygun bir şekilde kesildi fönlendi, kendimize geldik. Evde yol hazırlıkları devam etti onun öncesindeyse akşam yemeği için güzel bir ıspanak, yanına yoğurtlu sarmısaklı kabak kızartması ardından hem akşam çayımızın yanına hem de yolda yemek üzere güzelce patatesli kıymalı rulo börek hazırladık. Tarifi az sonra:)
Patatesli ve Kıymalı Rulo Börek

Yarım kaşık salça
Tuz, karabiber, pul biber
Göz kararı çörekotu

Önce yufkaların arasına sürmek için;

1 yumurta, göz kararı süt ve mısırözü yağını karıştırarak
1 küçük kase sos olacak şekilde hazırlıyoruz.

İç harç ve böreğin yapılışı;

Doğradığımız soğanları pembeleşinceye kadar kavurup kıymayı ekleyerek pişiriyoruz domatesleri konkase doğruyoruz, biberleri ince ince dilimliyoruz, haşlanmış ezilmiş patatesleri ve diğer bütün malzemeleri sırasıyla ekleyerek iç harcı elde ediyoruz. Dilerseniz doğranmış maydanoz ve dargun otu da ekleyebilirsiniz. Ayrı bir tepsiyi yağladıktan sonra yufkaları yarım ay şeklinde kesip ve harcımızı geniş kısmına yayıyoruz rulo şeklinde yufkayı sarıp tepsiye yerleştiriyoruz, diğerlerini de aynı şekilde hazırlayıp her yufkanın yanlarına ve üzerine yufka sosumuzdan gezdiriyoruz. Üzerine çörekotunu serptikten sonra fırında yaklaşık 20-25 dakika kızarana dek pişirdikten sonra afiyetle servise sunabiriliz. Hem pratik hem çok leziz...

Unutmadan daha önceki paylaşımlarımda bahsettiğim Ülker Golf Maxima Dondurmalı Çikolatalı Pastayı Neşetuana'cım bulamamıştı, şu anda Migros'larda 10.90 TL kaçırmayın derim:)

Valizler hazırlandı Allah'a şükür. Bugünden hepinizin Miraç Kandilinizi kutlarım, dualarımız kabul, yarınlarımız aydınlık olsun. Sağlıkla, sıhhatle dönünceye kadar sizler de kendinize çok iyi bakın, sevgiyle ve mutlulukla kalın. Mimlerimi cevaplamaya fırsat bulamadığım için üzgünüm, gelince inşaallah:) Hadi bana hayırlı yolculuklar:) Sevgilerimle...

"Etrafınıza sevgi yollamaya devam ettikçe, enerji döne döne yeniden doğarak size geri gelecektir..."

Sara Paddison - Hidden Power of the Hearth (Kalbin Gizli Gücü)